2011. május 9., hétfő

Frankfurti leves




Frankfurti leves
rántás nélkül :)
Hozzávalók:

1 fej kelkáposzta
1 fej vöröshagyma
4-5 kisebb szál répa
4 krumpli
3 gerezd fokhagyma
só, bors, őrölt kömény
majoranna

A hagymát apróra vágtam, kis olajon megfonnyasztottam. Rádobtam a karikára vágott répát, a kockára vágott krumplit, és kis lángon, néha megkeverve hagytam párolódni kissé. Addig csíkokra vágtam a kelkáposztát, majd ezt is a zöldségekhez adtam, és fel is öntöttem az egészet annyi vízzel, hogy ellepje. Sóztam, fűszereztem, és vártam, hogy a zöldségek puhuljanak. Amikor megfőttek, kivettem egy jó bögrényit a zöldségekből, kis lével, rádobtam a három gerezd fokhagymát, és botmixerrel összeturmixoltam, majd visszaöntöttem a levesbe. Karikára vágtam az itthon fellelhető 6 db virslit (füstlit, pontosabban, aminek a füstölt íze kimondottan jól illett a leveshez), a fazékba dobtam, majd a végén kevés mustárral elkevert 2 dl tejfölt is adtam hozzá.