2011. május 1., vasárnap

vakond túrás torta


A tésztához:

* 3 tojás
* 3 ek cukor
* 3 ek olaj
* 3 ek liszt
* 2 ek kakaópor

A krémhez:

* 2 dl tejszín
* fél csomag zselatin fix
* 40 dkg ricotta
* 2 cs vaníliás cukor
* 1 citrom reszelt héja
* 8-10 dkg porcukor
elkészítés

1. Előmelegítjük a sütőt 170 fokra (légkeverésen).
2. Folpackkal kibélelünk egy kb. 15-17 cm átmérőjű mély tálat és előkészítünk egy pont ekkora tortaformát is. (Én most állítható tortagyűrűt használtam, mert nincs ilyen kicsi tortaformám. Sütőpapírt terítettem egy gáztepsibe, rátettem a tortagyűrűt és csak akkor öntöttem bele a tésztát, mikor a sütő kellően meleg volt. Így rögtön tehettem is be és nem folyt ki a gyűrűből a tészta.)
3. A piskótához géppel felverjük a tojásfehérjéket, majd egymás után lassú fokozaton belekeverjük a cukrot, a tojások sárgáját, az olajat és végül a sütőporos-kakaós lisztet.
4. 180 fokon, kb. 12 percig sütjük légkeveréssel. (Tűpróba!)
5. Mikor kihűlt, óvatosan lehúzzuk róla a sütőpapírt és vízszintesen kettévágjuk.
6. A krémhez a tejszínt a zselatinnal kemény habbá verjük.
7. A krém többi hozzávalóját jól elkeverjük, majd óvatosan a tejszínhabhoz keverjük.
8. A folpackkal kibélelt tálba öntjük, rátesszük az egyik piskótalapot és befedjük a folpackkal. Egy éjszakára hűtőbe tesszük a másik piskótalappal együtt, amit szintén folpackba burkolunk.
9. A félretett piskótalapot nagylyukú reszelőn lereszeljük.
10. Tálaló tányérra borítjuk a tortát, lehúzzuk róla a folpackot és óvatosan megszórjuk a lereszelt piskótával, kicsit rányomkodjuk, majd ízlés szerint díszítjük.

sütési hőfok: 170 °C